Cornelia 091011 ♥♥♥


Äntligen kom våran lilla prinsessa till världen!!

Inte direkt med buller å bång, hon är ju en envis liten tös! :) 
Söndag den 11/10 kl 16.19 kom hon iaf ut tillslut!
Hon var 52 cm lång och vägde 4160 g.

Efter 42 timmar "hemmaverkar" och ytterligare 21 timmar arbete på förlossningen är de konstigt att jag inte däckade av totalt när hon hade kommit ut! Men jag fick sånt enormt stort rus av ny energi! ♥

Men bara någon timme innan såg jag stjärnor av trötthet! BM frågade mej om eventuellt använda tång ifall jag inte skulle orka hela vägen, men då bestämde jag mej att nu ska hon minsan ut!!
BM sa efteråt att jag va en riktigt fighter, så jag får väl ta åt mej av det då :)



Vårat mirakel! ♥

Hade sån tur att Viktor fick stanna kvar i Falun alla 3 nätter!
Men jag måste ju säga att hon är som en liten ängel. Va nog bara första natten som jag inte sov någe vidare, vaknade av varje litet gny hon gjorde! Men sen har vi sovit tätt intill varandra många timmar på nätterna....ja, för sova i sin egen säng ville hon ju hellst inte göra! När man kunde ligga med huvudet på mammas tutte å sov istället! ;)


Något annat som är vääääldigt härligt är att jag får sova på pappas bröst oxå! *mys*



Kommentarer
Postat av: Line

Stort grattis igen till er alla. Hon är en jättefin (och stor) tös :) Kram från oss

2009-10-17 @ 09:57:01
URL: http://linesegen.blogg.se/
Postat av: Karro

fy fan hur orkade du! FAN VA DUKTIG DU VAR! Jag tyckte min förlossning var jobbig.... ca 5 timmar från att det startade tills han var ute.. ;)

Bra jobbat Emma:D



Kraaam

2009-10-18 @ 13:28:27
URL: http://burrakarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0