Längdskidor, Afterski och träningsverk from hell


För att sammanfatta första halvan av fjällsemestern lite kort!

Hade bestämt mig redan innan vi åkte upp att de skulle bli en skidsemester utan brädåkning den här gången, för Cornelias skull (och barnvakterna :P). Men lite längdåkning har det iaf blitt.
Började semesterna med 6 km längd, pust flås å stön. Fy bubblans va otränad jag visst var :/ Hade den värsta av de värstas träningsverk i benen, fick lyfta benet med handen när jag skulle koppla, gasa och bromsa i bilen :P Så det fick bli en dags vila innan nästa tur. Körde iaf 6km till igår å det kändes betydligt bättre, trots taskigt före.

  





Viktor och hans bror Mårten har dock varit väldigt flitiga idag och kört långspår mellan Klövsjö och Vemdalen. Tufft med alla backar, rent av livsfarligt om jag får säga det själv :P

Afterski är det inte gott om här uppe, men idag äntligen. Och det var Cornelias första "partaj" någonsin. Idag är ju Cornelias 5-månadersdag också. Hon fick låna kusin Julias hörselkåpor, som tur va, då det va skapligt hög ljudnivå...när det tillslut kom igång.




 














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0