Sommartid och Kennelhosta


Känns härligt att gå mot ljusare tider, men att ändra till sommartid visar sig inte bara vara skoj. kl är 23.10 och Cornelia ligger i sin säng med stora ögon! Har matat vaggat och sjungit sövande såpnger men inget biter på min pigga lilla fia. Hör hur hon ligger i sängen och pratar med fjärilarna som hänger i mobilen. Brukar iof aldrig funka att bara natta henna genom att lägga henne i sängen. Men när inget annat funkar så får hon väl ligga där ett tag å jag hoppas på att hon snart blir sömning :) Det är iaf jag!

Aston har varit hos mormor och morfar sedan igår då vi har varit i Leksand på hockey!



Pappas tuffa Leksing ;)


I morse har iaf Aston börjat fått hostattacker. Och när jag hämtade upp honom va han läskigt hostig. Kom glatt ut i hallen för att hälsa, men fick en rejäl hostattack innan han hunnit fram, så glädejn la sig snabbt och jag fick ett lamt hej så travade han tröttsamt tillbax å la sig på puffen. STACKAR ÄLSKADE VOVVE!!
Googlade å är rätt så säker på att han har fått kennelhosta. Måste ringa vet. i morgon bitti och hoppas på att han snabbt blir bättre. Han har varken ätit eller druckit på hela dagen, å jag tycker grymt synd om honom! :(
konstigt då han inte har träffat någon annan hund på länge, men min gissning är att han har blivit smittad när vi va inne på djuraffären här om dagen å han nosade runt på alla ben, läskigt....


Nu är C inte glad längre, måste göra att nytt nattningsförsök! Återkommer med en summering ifrån helgen och veckan som har varit.









Kommentarer
Postat av: Linda

Miss you!! Kramis*

2010-03-29 @ 16:12:51
URL: http://lindacarnbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0