Ingen billig hosta direkt


Imorse ringde jag till veterinären direkt dom öpnnade. Aston hade hostat hela natten å jag har knapp sovit en blund. dessutom vart väl kl 00.30 innan Cornelia slog igen sina bruna. Pust
Iaf så lyckade min distrikvet. skrämma upp mig ordentligt. Att det va Kennelhosta hade jag ju redan listat ut, och att man inte gör nått åt det hade jag läst mig till. Men då säger hon:
Ojoj, dom där storvuxna raserna löper mycker stor risk att få lunginflamation och hjärt fel. Jag tycker du ska åka till djursjukhuset på direkten.
Ringde sjukhuset på direkten, rejält uppskärrad nu. Fick en tid att komma upp till lunch.
Tog Astons temp och försökte få i honom vatten. Men icke. Så tinade upp ett packet korv, som han åt i ett naffs, å direkt därefter så tyckte jag redan han va mycket piggare. Åkte iaf upp till sjukhuset, doktorn tittade Aston i munnen, lyssnade på hjärta och lungor tog tempen och konstaterade att inget va fel, annat än kennelhostan. Tog typ 5-10 minuter och kostade 650 spänn! Det är ju inte klokt!!
Han är iaf lite bättre redan och hoppas på att hostan ska gå över på några dagar.

Rensade hjärnan med en rejäl joggingrunda när vi kom hem. Pappsen och Cornelia passa på att sova middag. Stackars Viktor, fick gå upp vid tio i morse. han hade jobbat natt och kom hem efter 6, och har åkt till jobbet nu igen. Hoppas han klara hålla sig vaken inatt!

Har lagt om mitt träningsschema igen, finslipat lite. Återkommer med det senare.

Just ja, skulle ju summera veckan som varit också. Har ju inte varit så aktiv här på bloggen :)



Söndag var vi ut till Elin och hälsa på. Fick träffa hennes ny Nallebjörn!
Cornelia har fått låna hoppgunga av kusin Julia, och hon tycker det är super kul.
Banan har blivit intruducerat, å det är väldigt kladdigt vid frukostbordet nu för tiden.
Tog en promenade till djuraffären med Lollo och Aska. Aston fick med sig ett grisöra hem och troligtvis även hostan.
Vi har varit på BVC, Cornelia testkörde den röda bilen i lekrummet och fick spruta i benen! Men hon var jätte duktigt min lilla prinsessa, å tyckte tant doktorn va riktigt trevlig.
På väg till Leksand var vi in i kupolen och konstaterat att vår vagn är skapligt skev i framhjulet. Och sedan var vi på hockey och Cornelia va lagomt Leksand pimpad i pappas stolta knä ;)




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0