Mjölkstockning :(


Härligt...*suck*
Som BM sa: Det är inte alltid bara bra att ha mycke mjölk i tuttarna.
Kände i söndags att jag var "ovanligt öm" i ena bröstet å funderade om de kanske va nått tok....å innan jag hade hunnit tänka tanken klart så kom febern så ett brev på posten!
Efter en jobbig natt skicka jag Viktor till Apoteket för att köpa en pump.
Jag ska absolut inte klaga över Cornelias nattsömn, inatt somna hon visseligen sent ca halv 2, sov till kl 5-käkade-fick ny blöja- käkade igen och somnade om vid 6 tiden. Och hon har fortfarande inte vaknat riktigt...ligger i sängen å mummlar lite bara :)
Men tuttarna beklagra sej lite! Så en pump har nästan blivit nödvändig!
Idag mår jag iaf bättre, men fortfarande öm som bara den, å pumpen ha inte lyckats fått det att lossna heller. BM sa att tuttarna visst kan vara lite luriga, så att dom inte vill ge med sej för pumpen alls, utan bara vill ha bäbis sug! Undra varför bara min vänstra tutte har fått för sej sånna dumma idéer.....

Idag kommer Viktor föräldrar på besök! Dom har varit i värmen en vecka å haft det skönt!
Undra om dom kommer tycka att Cornelia har blivit större på en vecka.
Var ju som sagt hos BM igår, nu är hon 56,9 cm lång och väger 5420g! Det innebär att hon har gått upp 540g på 10 dagar, ett halvt kilo lixom!! :D Graferna över hennes längd och huvudmått följer en fin rund kurva, medans viktkurvan går rakt uppåt :P Min lilla groda!

Nu ska jag gå å väcka upp prinsessan så jag får lätta på trycket någon gång! :P

*vinkillivink*


Såhär glad blir jag när mamma kommer med maten :D




Kommentarer
Postat av: Line

Jobbigt....vissa har för mycket och vissa för lite :P

2009-11-11 @ 10:44:56
URL: http://linesegen.blogspot.com
Postat av: martina

aww vad söt hpon är:):) Hoppas dte blir bättre med mjölkstockningen, hört att dte ska göra satans ont:( Har själv börjat pumpa för att få mer mjölk, nu har dte blivit så mycket att jag e rädd för mjölkstockning också:( Dom var verkligen superfina, ska ta och maila henne och höra om pris:) Tackar:):) länkar din med:PP kramar

2009-11-11 @ 14:10:47
URL: http://martinaolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0