En händelserik vecka


Veckorna går så himla fort (tror jag sagt det förrut :)) och förra veckan va full av nya saker att upptäcka för lilla Cornelia! 

Hon har blivit så duktig på att sitta och den här veckan har vi introducerat Cornelias egna "matbordsstol". Så himla skoj att sitta med vid matbordet och försöka ge sig på att sno till sig varje liten skål eller bestik som finns inom en armlängds avstånd! Fick smaka lite på nappflaskan också, är betydligt mer spännande nu när ingen försöker "tvinga" mig att dricka flaska! ;)


Vår sista lektion på babysimmet gick av stapeln i Tisdags. Bäbisarna fick "simma själva" i badring, tränade rygg och mag-"balansövning" då bäbisarna fick sitta utan stöd i våra händer. Och sist så har vi förberett inför dykning genom att hälla vatten över ansiktet. Det visade sig att Cornelia hade finfina reflexer och det bådar gott inför första dyket, som vi kommer att få testa på tillsammans med våran simlärare Malin inom ett par veckor, då vi missar våran ordinarie sista lektion på simmet.

 


Så har vi ju varit på stan och tagit en fika med Therese och Nelly. Cornelia och Nelly charmade tanterna på fiket som vanlig ;)

 


Hårdträning i gymmet. Kan ju vända mig själv nästan helt utan hjälp nu!


Nu i helge har vi varit hem till farmor och farfar. Favvis faster ;) Sofi var hemma och hälsa på en sväng och Cornelia tyckte det va super kul, och hon skrattade länge åt faster Sofis roligheter. Kusin Julia hade längtat efter Cornelia hela förmiddagen men lagom tills vi kom hade hon inte orkat vänta mer och somnade middag. Men när hon vaknade igen hade Julia och Cornelia mysstund på ett täcke på köksgolvet *MYS*

 



Idag har Cornelia provat outfitts inför fjällsemestern nästa vecka ;) Nejdå, men hittade mina rosa läckra öronmuffar som syrran och jag hade samma lika när vi var små.
Vilket charmtroll hon är min lilla prinsessa!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0